Célunk a jövőd

Job Force Iskolaszövetkezet

A pénz hatalma
Gergely Klaudia írása

Mit is jelent a kereset?
Mi mindenen változtathat az anyagi függetlenség?
Egyre több diákban megfogalmazódnak ezek a kérdések.

Én magam 15 éves korom óta dolgozok és egyetlen percét sem bántam. Először alkalmi munkavállalóival árusítottam gyümölcsöt, majd hostesskedtem és tavaly nyáron HR asszisztensként dolgoztam a Job Force által.

Miért is kezdtem ilyen hamar dolgozni?

Először is nagyon untam a nyarakat. Persze ahogy minden diák én is alig vártam, hogy ne kelljen iskolába járni, azonban hamar eljött az az idő, amikor már a barátok nem értek rá, mivel mindenki dolgozni kezdett.

Változatosság, Kíváncsiság

Az általam végzett munkák sokféleségéből is látszik, hogy diákként előttünk a világ. Alig van olyan munka, ahol diákokat ne látnának szívesen. Mivel sokféle munkakörben kipróbálhatjuk magunkat, könnyebb lehet a pályaválasztás is és jelentős tapasztalatra tehetünk szert.

pexels-photo-271168.jpeg

Ezeken kívül a legfontosabb a saját kereset. Számomra ez egy cipőben jár az önállósággal, a függetlenséggel. Egy buli előtt mennyivel jobb érzés, hogy nem apától, anyától kell pénzt kérni, vagy iskolakezdéskor sem kell a tanszerek árával terhelni a szülőket, hiszen tudjuk, hogy egy iskolakezdési nagy bevásárlás akár több tízezer forint is lehet. Ezenkívül ott vannak még a tankönyvek, a kollégium, valamint egy laptop vagy számítógép, mivel az egyetemen szinte már alapfelszerelésnek számít. Az alapvető kiadásokon kívül szinte mindig akadnak váratlanok is, például elromlik valami. Ezek megfinanszírozásával jelentős terhet vehetünk le a szülőkről.

Felelősség

Könnyen előfordulhat, hogy amíg csak kérjük a pénzt, nem tudjuk értékelni, akár elherdáljuk. Szerintem ez a fajta hozzáállás nagyban megváltozik abban a pillanatban, hogy nem csak kapjuk, hanem meg is dolgozunk a fizetésünkért. A mai világban hatalmas előnyre teszünk szert, ha minél hamarabb megtanulunk takarékoskodni és felelősségteljesen bánni a pénzzel. Így, hogy a saját pénzemet költöm, amiért megdolgoztam, sokkal megfontoltabban vásárlok. Emlékszem, hogy milyen jó érzés volt az első fizetésemet megkapni és hogy alig akartam venni belőle valamit. Persze azóta is nagyon jó érzés fizetést kapni. Ezenkívül a saját kereset nagyobb szabadságot is ad, hiszen vásárolhatunk magunknak cipőt, ruhát, bármit.

Úgy tartja a mondás, hogy a pénz nem boldogít, de azért valljuk be, jobb, ha van.

Célunk a jövőd

Friss topikok

süti beállítások módosítása